Sokak Arası Keşiflerim- Fahriye Abla'nın kuzine sobalı salonu Emlak Kafe..



Kızıltoprak'ta Rüştiye Sokak No. 9'da Emlak Kafe..
Adına takılmayın. Önünden geçerken ev sanabilirsiniz. Bana öyle oldu..
Biraz aşağısındaki Kızıltoprak Sanat Galerisi'nden çıkmış caddeye doğru koşar adım giderken ışıltılı noel ağacına takıldı gözüm. Ev sanıp kaçamak bir bakış attım. Bir iki adım ilerledikten sonra jeton düştü.. İçeride dört beş masa vardı. Belli ki kafe idi... Geriye döndüm. İçeri girdim. Ağzım açık kaldı.

Sanki peri masalındaki komşu teyzenin minik evi. Sağda eski bir büfe ve iki duvar nişinde porselen tabaklarda sergilenen yemekler, yanında kuzine soba.. Yanıyor. Üstünde bakır bir güğüm var. Kestaneler eksik.. Rahat bir koltuk, yanındaki sehpada Nuh Nebi'den kalma bir TV ve radyo.

Derinden Yıldırım Gürses söylüyor.."Sonbahar Yaprakları"..  Allah allah dedim burası neresi? Fahriye Abla kıvamında bir tatlı kadın beni buyur etti. Meğer gerçek adı da Fahriye değil miymiş?

Önce tavuk suyuna çorba içtim. İçim ısındı.. Ardından pazı dolması yoğurtlu.. Kaymaklı ekmek tatlısı ve kahve derken.. "Birazdan udi gelecek demesinler mi? Ben gece yatısına da kalmadan çıkayım dedim ama Udi'yi bir başka sefer dinlemeye gideceğim mutlaka..

Fahriye Karadeniz 216.3855091



Yorumlar

Ayın en çok okunanları:

Ömer Muz: "Resmettiğim İstanbul, Sait Faik’in, Orhan Veli’nin, Salah Birsel’in İstanbul’u...

Oniki Adalar'ın üç gülü: Symi, Leros, Kalymnos

Biorezonans nedir? Op. Dr. Hasan İlkehan: "Biorezonans geleceğin tıbbı olarak adlandırılabilir..."

Cem Şen: "Eğer bir öğreti, özünü bir parçacık bile yitirmeden her koşula uyum sağlayabiliyorsa o zaman gerçek bir öğreti demektir."

Thassos Adası: Yanıbaşımızdaki tatil cenneti

Sıdıka Rodop: "Mücevher tasarımında zamansızlık, işlevsellek, yenilikçilik kavramları biraradadır."

Bu Blogda Ara