Nişantaşı Bobbin Showroom'da Buluşma VI...



Dilek Aksu, Leyla Taranto, Örge Tulga, Özlem Tuna ve Mara Gülerşen’in tasarımlarının yeraldığı “Buluşma VI” sergisi 16-17-18-19 Aralık tarihleri arasında Teşvikiye Bostan Sokak'taki Bobbin Showroom'da.. 

“Buluşma VI"da hangi ürünlerinizi sunacaksınız?
Dilek Aksu - “Buluşma Vl” da ipek kumaş üzerine  el baskısı duvar panoları,  kumaş ve deri  çantalar, triko atkılar, ipek el dokuması kumaşlar yastıklar  sunuyorum.
Leyla Taranto - Her ‘Buluşma’ sergisinde olduğu gibi,  ilk defa izleyicilerle buluşacak yepyeni bir takı koleksiyonum olacak. Yanında beğenildiğini ve zamansız olduğunu düşündüğüm, diğer  koleksiyonlarımdan bazı parçalar da yer alacak. Artık bir klasik diyebileceğimiz ve Koray Özgen’le tasarladığımız ‘Kubbe’ mumluk koleksiyonumuzun yanında, Toz Design’ın tasarlayıp ürettiği ve bu etkinlikte ilk defa sergilenecek tepsi/tabaklar da var.
Örge Tulga – “Buluşma VI” da şimdiye kadar çıkardığım tüm koleksiyonlardan parçalar yer alacak. Son üretimim "İz Peşinde" koleksiyonumda, Beyoğlu ve İstiklal Caddesi’nde bulunan Art Deco binaların balkonlarından yola çıktım. Bu koleksiyona eklediğim 18K altın seriyi de bu buluşmada ilk olarak sergileyeceğim.
Özlem Tuna- Kahve setlerinden oluşan son koleksiyonum “Kahve 2015” ile katılıyorum.

İlham kaynaklarınız, beslendiğiniz öğeler nelerdir?

Dilek Aksu- İlham kaynağım başta doğa.. Yanısıra resim, heykel, mimari, tarih var.. Ve tabii ki Birgi Kasabası..
Leyla Taranto- Konunun araştırma ve öğrenme süreçlerini bir kenara bırakarak sorunuzu yanıtlayacak olursam, çevremdeki birçok şeyden, tabiattan, karşıma çıkan farklı materyallerden, dokulardan etkileniyorum.. Bunları zaman zaman bir şekilde takılarımın bir parçası haline getirmeye çalışıyorum.
Özlem Tuna- Şehir, kültür, geleneksel üretim ve yemek.


Eserlerinizin zaman içinde değişim ve gelişimini kendi gözünüzden aktarır mısınız?
Dilek Aksu- Her zaman kendi evimde kullanmak istediğim ürünler yapmaya çalışıyorum. Sevdiğim desenleri, renkleri kullanıyorum. Trendleri çok yakından takip etmeyi sevmiyorum. Dokuma tezgahlarım Birgi’de.. Küçük bir kasaba.. Tesadüf eseri buldum. Buraya ait olduğumu düşünüyorum. Bu küçük kasabaya ve burada yaşayanlara faydalı olacak, evde oturan hanımlara ürettirebilecek işler tasarlamaya çalışıyorum.
Leyla Taranto- Hala farklı materyallerle denemeler yapmayı seviyorum. Ve hala bir takının oluşmasındaki süreçler benim için çok önemli ve heyecan verici. Değişmeyen bunlar.. Değişim ve Toz Design’ın ürünlerindeki gelişmeleri  değerlendirmeyi takipçilerimize bıraksam..
Örge Tulga- Aslında takı tasarlamaya başladığımdan beri hep İstanbul, tarih, sanat , zengin kültürümüz ilham kaynaklarım oldu. Bu etkileri, günümüz kadınının kullanmaktan zevk alacağı takılar haline getirip yaşatmayı istedim.  Zaman içinde bu konulardan kopamadığımı fark ediyorum. Eskiden daha çok yarı değerli taş kullanıyordum. Son zamanlarda metal ağırlıklı işler yapıyorum. 15 senedir üretim yaptığımdan dolayı gelişen teknolojileri de kullanma fırsatım oluyor. Ama hala ilk başladığım atölye ortamında çalışmayı tercih ediyorum. 
Özlem Tuna- Yaşadığım şehir ve tasarım/üretim yaptığım tarihi yarımadada yerel malzeme ve üretim olanaklarını kullanmak, çevre ve insan dostu sürdürülebilir ürünler tasarlamak ve üretmek..

Çalışmalarınızı nerelerde görmek hoşunuza gider?
Dilek Aksu- İleride müzede görmek çok hoşuma gidebilir..
Leyla Taranto- Toz Design takı ve objelerinin daha fazla kişiye ulaşmasını ve  o kişilerin sahip oldukları o ürün, obje ve takıdan dolayı kendilerini iyi hissetmelerini, memnun olmalarını çok isterim. Şimdiye kadar İstanbul’da ve yurt dışında tasarıma değer veren galeri, dükkan ve müze mağazaları ile çalışma ve bu noktalardan kullanıcılara ulaşma şansım oldu.
Örge Tulga - En çok, tasarımlarımı takmaktan keyif duyduğunu belirten arkadaşlarımın üzerinde görünce mutlu oluyorum. Ürünlerimin tasarım mağazalarında yer alması veya başında olduğum mekanlardaki satışlar beni heyecanlandırıyor. Bu sene altıncısını yaptiğımız “Buluşma” sergilerinde olduğu gibi..
Özlem Tuna- Ürünlerimi insanların keyifle kullandıklarını görmek beni mutlu eder.

"İyi tasarım"ın  tanımı sizce nedir?
Dilek Aksu- İyi bir dizaynda olması gereken çözüm, fonksiyon, empati ve estetik..
Leyla Taranto- Takı özelinde konuşacak olursam, kişinin estetik duygularına hitap eden ve yenilikçi olan bir tasarımın ‘iyi bir takı tasarımı’ olduğunu düşünmekle birlikte, çevreci, dayanıklı ve kullanışlı olması gibi bilinen ‘iyitasarım’ kurallarına uyan bir tasarımın en ‘iyi’si olduğunu kabul etmek durumundayım. Bu söylediklerime rağmen, çok da kullanışlı olmayan  bazı takı’ların en beğendiğim takılar arasında olduğunu da bu arada itiraf  etmem gerekecek.
Örge Tulga- İyi tasarım rahat kullanılabilir, ücret/değer ilişkisi doğru kurulmuş, sahibini her yönüyle mutlu eden tasarımdır.
Özlem Tuna- Hayatımızı kolaylaştıran, anlam katan ve ergonomik kullanım için tasarlanmış ürün/fikirdir.

Ülkemiz ve dünyadan hangi tasarımcıları beğeniyorsunuz?
Dilek Aksu- Ayşe Birsel, Defne Koz, Hakan Yıldırım, Alev Ebuziya, Rei Kawakubo, Marcel Breuer, Ray Eames..
Leyla Taranto- Kimi kimden ayırabilirim ki ? Çevremizde, dünyamızda o kadar güzel ürünler, takılar tasarlayıp üretenler var ki.. Ama, bir iki örnek vermek gerekirse, Türkiye’den, ‘ileri dönüşüm’ yöntemi ile tasarlayıp üreten Gülnur Özdağlar’ın ve İtalyan’dan takı tasarımcısı Chiara Scharpitti’nin isimlerini verebilirim.
Örge Tulga- Bana göre iyi tasarımcı bir tek ürün ile ismini duyurmuş biri değildir. Değişik konular, malzemeler, yeni denemelerle zamana ayak uydurabilmek çok önemli. Sürekliliği yakalayan, çalışkan tasarımcıları beğeniyorum.

Tasarım ürünler edinmenin/kullanmanın mutlulukla ilişkisi nedir size göre?
Dilek Aksu- Evimin içinde diğer tasarımcıların uzun süre düşünüp ürettiği iyi dizayn edilmiş ürünleri,, üretirken yaşadıkları heyecanı, korkuyu, mutluluğu görmek gerçekten güzel hisler veriyor. Bunlar hayattaki küçük mutluluklar..
Leyla Taranto- Bir akıllı telefon şirketinin dünya çapında yaptığı kapsamlı bir araştırmaya göre, insanlar kullanışlı ve güzel tasarlanmış obje ve ürünlere baktıklarında ve kullandıklarında daha dingin ve mutlu oluyorlarmış. Çok şaşırtıcı değil. Siz olmuyor musunuz?
Örge Tulga- Kullanım kolaylığı olan, keyif veren, zamansız tasarımlar insana her zaman mutluluk verir. 

Soldan sağa: Mara Gülerşen, Örge Tulga, Leyla Taranto, Özlem Tuna ve Dilek Aksu

Yorumlar

Ayın en çok okunanları:

Ömer Muz: "Resmettiğim İstanbul, Sait Faik’in, Orhan Veli’nin, Salah Birsel’in İstanbul’u...

Oniki Adalar'ın üç gülü: Symi, Leros, Kalymnos

Biorezonans nedir? Op. Dr. Hasan İlkehan: "Biorezonans geleceğin tıbbı olarak adlandırılabilir..."

Cem Şen: "Eğer bir öğreti, özünü bir parçacık bile yitirmeden her koşula uyum sağlayabiliyorsa o zaman gerçek bir öğreti demektir."

Thassos Adası: Yanıbaşımızdaki tatil cenneti

Sıdıka Rodop: "Mücevher tasarımında zamansızlık, işlevsellek, yenilikçilik kavramları biraradadır."

Bu Blogda Ara