Günnur Özsoy'un "Benim Kaburgam" serisi..


Günnur Özsoy’un Pg Art Gallery’de karşılaştığım, yukarıdan asılı halde sergilenen heykellerindeki minimal yaklaşımdan etkilendim.. Kendi etraflarında usul usul dönen, sağlam, pürüzsüz ve ışıltılı yüzeylere sahip heykeller bana kırılgan kadın bedenlerini çağrıştırdı.. 

Son çalışmalarınızın hikayesini aktarabilir misiniz?
Soyut işler üreten bir sanatçıyım. Yarattığım formlar organik dünyanın bir parçası olmuştur. Son serimde gene organik bir kütle yaptım ancak bu formu oyarak parçaladım. Amacım bu parçalanmışlıktan yeni bir form yaratabilmekti.

Bir çok boşluktan oluşan, oldukça grift heykeller çıktı ortaya.. İlk çalışmamı incelediğimde bunun iskeleti andırdığını düşündüm. 

Bu çalışma tekniği ile adeta kaburgama ulaşmış, yeni bir başlangıç gerçekleştirmiştim. Bu yüzden sergimin adı, latince "benim kaburgam" anlamına gelen "costa mea" oldu.

Konularınız, ilham kaynaklarınız neler? 
Benim çalışma prensibimde temalar daha sonradan meydana geliyor. Yaşamın kendisi benim için en büyük ilhamdır.

Malzeme konu ile ne kadar ilişkili olmalıdır?
Bu bakış açısına göre değişir. Ben duruma göre bazen uyum, bazen çelişkili birlikteliklerden yanayım. 

Heykelin uyandırdığı duygular ile resmin düşündürdükleri arasında fark var mı sizce?
Herhangi bir sanat eseri karşısında bir duygu yaşıyorsam bunun hangi disipline ait olduğu ile ilgilenmem. Önemli olan sanat yapıtının izleyiciyle bağ kurabilmesidir.

Sanat ve sanatçı tanımınız nedir?
Yaratıcılığın en üst noktasıdır sanat. Yaratma cesareti olan kişi de sanatçıdır.

Sanatçının özgünlüğü nasıl oluşur?  
Özgün işler üretebilen sanatçı bunu sonradan oluşturmaz. O zaten özgündür. Ancak bu özgünlüğü kimin değerlendirdiği çok önemli. 

Bir sanatçı başka bir sanatçıyı özgün buluyorsa bu kıymetli ve gerçek bir değerlendirme olur. Dolayısıyla bir sanatçının sanatçı olup olmadığını başka bir sanatçı söyleyebilir..

Beğendiğiniz, takip ettiğiniz heykel sanatçıları var mı?
Doğal olarak heykeltraş arkadaşlarımın işlerini takip ediyorum.

Size verilmiş en etkili profesyonel nasihat neydi, kim vermişti?
Gençlik yıllarımda babamdan aldığım nasihatı çok önemserim: "Hangi işi yaparsan yap, severek yap!"

Sanatın toplumca içselleştirilebilmesi için sanatçının yapabileceği şeyler var mı?
Sanatçı  üretimini ne kadar çok paylaşırsa, toplum da sanat da o kadar çok içselleşir. En iyi öğrenme ve gelişme yaşayarak olur .

Eserlerinizin izleyici ile buluşması sırasında neler gözlemlediniz?
Çalışmalarımın izleyiciler ile buluşmasını izlemek bana hep keyif verir.

İstanbul’u beş duyunuzla tarif etmenizi rica etsem..
Martı ve şilep sesleri,
Bizans ışığı,
Erguvan kokusu,
Balık ekmek,
Arnavut kaldırımları..

İstanbul’a dair bir hayal projeniz var mi?
İstanbul’un farklı semtlerinde heykellerim olsun isterim..


GÜNNUR ÖZSOY
1969 Ankara doğumlu sanatçı, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü’nden mezun olduktan sonra Harrow College of the Polytechnic of Centre London Silver Work and Jewellery Bölümü’nde eğitimini tamamladı. 

1993 yılından beri yurtiçi ve yurtdışında birçok kişisel ve grup sergisi oldu.

Yorumlar

Ayın en çok okunanları:

Ömer Muz: "Resmettiğim İstanbul, Sait Faik’in, Orhan Veli’nin, Salah Birsel’in İstanbul’u...

Oniki Adalar'ın üç gülü: Symi, Leros, Kalymnos

Biorezonans nedir? Op. Dr. Hasan İlkehan: "Biorezonans geleceğin tıbbı olarak adlandırılabilir..."

Cem Şen: "Eğer bir öğreti, özünü bir parçacık bile yitirmeden her koşula uyum sağlayabiliyorsa o zaman gerçek bir öğreti demektir."

Thassos Adası: Yanıbaşımızdaki tatil cenneti

Sıdıka Rodop: "Mücevher tasarımında zamansızlık, işlevsellek, yenilikçilik kavramları biraradadır."

Bu Blogda Ara