Eski kitap kapakları ve sinema afişleri tadındaki son resim serisi ile Sayat Uşaklıgil..


Ressam Sayat Uşaklıgil, çalışmalarıyla izleyiciyi şaşırtmayı ve yeni dünyalar sunmayı seven bir sanatçı. Resimlerinde figür hep ön planda. Yeni resim serisinde kurguyu eski kitap kapağı illüstrasyonları tadında, grafik öğeleri de dâhil ederek oluşturmuş:

"Son dönem çalışmalarımda geçmiş zamana ait kadın figürlerine yer veriyorum. Kendi zamanlarındaki estetik anlayışlarını günümüzün dünyasıyla, eski kitap illüstrasyonları estetiğinde birleştirdim. Bir çeşit kolaj mantığı uyguluyorum resimlerimde. Mekânsal ve zamansal zıtlıkları, birbirleriyle alakasız formları uyum içerisinde sunmaya çalışıyorum. Kendi zamanlarında donup kalmış figürleri devinim halindeki sonsuz evren içinde zamanlar üstü bir boyuta taşımak istiyorum. Bundaki amacım absürd birlikteliklerle insanları şaşırtmak, zamansal gelgitler yaratmak."

Yorumlar

Ayın en çok okunanları:

Ömer Muz: "Resmettiğim İstanbul, Sait Faik’in, Orhan Veli’nin, Salah Birsel’in İstanbul’u...

Oniki Adalar'ın üç gülü: Symi, Leros, Kalymnos

Biorezonans nedir? Op. Dr. Hasan İlkehan: "Biorezonans geleceğin tıbbı olarak adlandırılabilir..."

Cem Şen: "Eğer bir öğreti, özünü bir parçacık bile yitirmeden her koşula uyum sağlayabiliyorsa o zaman gerçek bir öğreti demektir."

Thassos Adası: Yanıbaşımızdaki tatil cenneti

Sıdıka Rodop: "Mücevher tasarımında zamansızlık, işlevsellek, yenilikçilik kavramları biraradadır."

Bu Blogda Ara